Gamification

og hvordan det motiverer elever

Inden for uddannelsesverdenen har konceptet gamification fået mere opmærksomhed som et kraftfuldt værktøj til at øge elevernes motivation og engagement.

Hvordan fungerer gamification i Attender?

Gamification-aspektet af Attender er designet til at motivere elever til fremmøde ved at gøre fraværsregistreringen mere engagerende og belønnende. Sådan fungerer det:

Attender Badges

Elever kan tjene op til 8 forskellige Attender badges for fremmøde, hvor hvert badge repræsenterer et bestemt mål. Dette giver en almindeligvis kedelig fraværsregistrering noget helt nyt – en spændende udfordring og succes i at have mødt op.

Udvalgte Attender badges kan også blive opgraderet. Dette sørger for, at elever ikke stagnerer i deres motivation, og giver dem noget hele tiden at arbejde hen imod.

Attender Streaks

Attender Streaks optjenes for elevens fremmøde antal dage i træk.

Denne funktion bygger på det psykologiske koncept om “streaks”, som motiverer individer til at fastholde deres fremgang.

Jo længere streaken bliver, desto mere motiveres de studerende til at holde den kørende.

Attender Coins

For hvert minut en studerende deltager i undervisningen, optjener de Attender Coins.

Denne direkte sammenhæng mellem tilbragt tid i undervisning og belønning skaber et konkret incitament for studerende til at maksimere deres fremmøde.

Attender Rewards

De Attender Coins, som de studerende optjener, kan indløses til Attender Rewards.

Disse belønninger opsættes og tilpasses af skolerne og kan variere fra små privilegier til større præmier, hvilket giver et bredt udvalg af incitamenter til at møde op til undervisningen.

Hvad eleverne siger om Gamification i Attender

“Synes at det er et pisse fedt layout”

stars

“Det er overskueligt og godt designet”

stars

“Det giver mere lyst til fremmøde, da der går lidt konkurrence i den”

stars

“Jeg elsker det”

stars

“Man får slik”

stars

“Det er en super god idé, som giver lyst til at komme, fordi du faktisk får noget fysisk ud af det”

stars

For det empiriske belæg og videnskaben bag gamification, se vores blogindlæg.

Attender er udviklet sammen med skoler

Vi har brugt meget tid sammen med skoler og undervisere for at sikre os at Attender opfylder deres behov. Der skal bruges mindre tid på fraværsregistrering og mere tid på undervisning.

Attender er Microsoft Partner og udviklet i samarbejde med Microsoft.

Kontakt Salgsafdelingen

+45 53 71 67 00
heine@attender.dk

Følg os for at forblive opdateret!

Jeg vil gerne kontaktes!

Vi er super glade for du gerne vil vide mere om Attender. Udfyld formularen og så tager vi fat i dig hurtigst muligt.


Billede